12 lajmet më të lexuara të vitit në TIP

All crazy after a series where the poor die in the game of the rich!

Ky është një ndër lajmet më të lexuar të vitit 2021 në Tiranapost.al

All crazy after a series where the poor die in the game of the rich!

"Squid Game" is a brilliant Korean series on "Netflix". The measure of this is the audience! Success is the idea!

The idea of ​​the Korean producer where through a game for money poor people die and are massacred. People who have nothing to lose, who bleed their cheeks and break their ribs and die brutally in an attempt to win a check in the end. To die as a whim of the rich game "Squid Game" is an extraordinary find of the psyche and morals of society. The author has known how to adapt within a child game all human instincts: envy, infidelity, bravery, brotherhood, love, betrayal, etc. But also all stages of man: poverty + wealth.

The inequality between rich and poor, but also the equality found in happiness: no one can own it, one side of poverty, the other of wealth.

There is violence, anxiety and a provocative ending with the only winner coming out alive, who fails to find triumph in the millions. He does not even manage to travel to his daughter in LA, but returns at the last second, probably for the Game.

"Squid Game" is not known if there will be a second season, but one was enough to drive the world crazy with its music line, games, cookies, costumes and challenge to death.

Temptation and seduction, but also the emptiness that flows from the tired soul of the rich, or the war that springs from the aching soul of the poor. Curiosity to taste the taste of wealth.

Why did people withdraw to that point and internalize a series of violence and humiliation of the poor? Because basically society hates the weak, despises the poor. Being rich in society does not keep anyone from anathematizing them. There is a tendency to glorify them. Very few rise up against them when they do the same as an average or poor. The latter pluck them.

It is not easy to attack powerful and rich people. Because it is in the DNA of humanity for centuries the way of life that the rich have the right to submit. Slavery, colonization, regimes, all remain in the memory of human DNA. It is biological to amnesty the strong and to despise the weak. It is more possible to defeat the singular than the one you see above and inaccessible.

Madje edhe në Shqipëri, që deri para 30 vjetësh ishin të gjithë aty-aty e të varfër, sot duket sikur kjo ADN-ja s’punon!

Ata kanë shumë ndjekës, shumë salltanete, shumë shtëpi, shumë akses, shumë miq por edhe shumë urrejtje për të dobëtin, që dikur kanë qenë edhe vetë.

Askush nuk do të jetë vulnerabël, por ndonjëherë e vetmja alternativë është të jetosh si një njëri i dobët që ndjek dhe duartroket "Squid Game"-in tënd të përditshëm duke adhuruar çdo gjë në rrjetet e tyre sociale, punën, veshjet, fëmijët e tyre ju bëjnë përkëdhelira më shumë së të vetëve. Janë disa portale që jetojnë për fëmijët e x dhe y: shkëlqen… epike…x postoi beben dhe ne nuk duam më asgjë nga dita.. y ndau këtë foto dhe ne jemi pa fjalë… etj etj sublimime për kë qëndron më lart në hierarkinë shoqërore- familjarisht!

Ju kalon jeta duke kundruar pushimet dhe të qeshurat e tyre nëpër foto. Ka me qindra të tillë që do vdisnin për njerëz që as nuk e dinë që ekzistojnë. Është e tillë jeta, dhe këtu nuk llogarisim Kate Winslet apo Alen Deloni e kohës -këta janë yje që e meritojnë sublimimin për talentin dhe kënaqësinë që i kanë sjellë botës. Jeta çohet dëm për çdo të famshëm që është i tillë se është i pasur, apo i pasur që është i famshëm se është i tillë. Pa asnjë talent apo vlerë shpirtërore. Më së shumti janë figura që shfaqin tërë kohës gjithë arsenalin e arrogancës së “jetës së lartë”.

Cinike dhe e vërtetë: ideatori i "Squid Game" i nxori në pasqyrë të metat e shoqërisë dhe fatalitetin e prirjes njerëzore për të duartrokitur masakrimin e të dobtëve nga të pasurit! Çfarë mendje e bukur me një të vertetë që e kemi patur para syve të gjithë.

* Box 25 lines of Mira is not allowed to be republished without the permission of the editor. Contact us by email: [email protected].