Gloomy forecasts: Euro equals dollar in August, oil could reach $380 per barrel
Americans visiting Italy, Greece or Spain this summer after a pandemic travel hiatus are feeling lucky: The prices of meals, hotels and tours haven't been so affordable for them in dollars in decades.
What is happening?
The euro has fallen to around $1.03, sinking more than 8% against the US dollar year-to-date. It is now trading at its lowest level since late 2002.
Most analysts think that the bottom has not yet been reached. Their predictions say that soon the two currencies may become equal, where one dollar can be exchanged for one euro.
Nomura strategist Jordan Rochester thinks the euro will reach parity by the end of August.
What's good for American tourists is tough for European businesses that have to buy energy and raw materials in dollars. Rising import costs could continue to push up prices in the 19 countries that use the euro, where annual inflation hit a record 8.6% in June.
What is causing the sale of the euro, the second most used currency in the world?
Analysts highlight several factors.
The first is the economic perspective. Recession fears are growing globally. But Europe's proximity to the war in Ukraine and its historic reliance on Russia to meet its energy needs have made it more vulnerable than the United States.
Natural gas prices in Europe are at their highest level since March. Russia has cut gas flows to Europe and the main Nord Stream gas pipeline will undergo maintenance. Energy workers in Norway have just gone on strike, threatening further supply cuts.
"We have an upcoming winter crisis for the eurozone and I expect energy prices to remain very strong," Rochester said.
The euro tends to underperform when risk appetite among investors recedes.
Another issue is trade. Germany just reported a rare monthly trade deficit, a sign that high energy prices are weighing on producers in Europe's export powerhouse. A weaker euro then becomes necessary to make the bloc's exports more competitive.
Europe has also lagged behind the United States in raising interest rates, although the European Central Bank expects to start raising rates this month. That means investors are more likely to park their money in the United States, where they can get better returns.
As interest rates rise, there are concerns that bond markets in highly indebted countries such as Italy and Greece could come under strain. The ECB has said it will work to prevent what it refers to as "fragmentation", but it remains a risk that traders are monitoring closely.
"Clients are very concerned about all things European," Societe Generale strategist Kit Juckes said on Tuesday. "Germany's trade data yesterday was poor and the feeling that the current account surplus is being hit by energy prices is widespread. Add in worries about fragmentation and fears that the global economy is turning south, and it's hard to be even remotely optimistic about the euro."
Jeff Bezos vs. Joe Biden
Inflacioni i lartë prej dekadash ka tërhequr vëmendjen e Shtëpisë së Bardhë, ndërsa ajo përpiqet të sigurojë amerikanët se po e merr seriozisht rritjen e çmimeve.
“Mesazhi im për kompanitë që drejtojnë stacionet e karburantit dhe vendosin çmimet është i thjeshtë: kjo është një kohë lufte dhe rreziku global”, shkroi presidenti Joe Biden në Twitter gjatë fundjavës së festave. “Ulni çmimin që po ngarkoni në pompë për të pasqyruar koston që po paguani për produktin. Dhe bëjeni tani.”
Kjo shkaktoi një reagim nga themeluesi i Amazon, Jeff Bezos, i cili ka qenë gjithnjë e më i hapur në Twitter.
“Oh. Inflacioni është një problem shumë i rëndësishëm për Shtëpinë e Bardhë që të vazhdojë të bëjë deklarata të tilla,” shkroi ai në Twitter. “Është ose një keqdrejtim i drejtpërdrejtë ose një keqkuptim i thellë i dinamikës bazë të tregut.”
Kapitalisti veteran i sipërmarrjes Bill Gurley gjithashtu u hodh në sulm. Ai tha se ishte “plotësisht” dakord me Bezos, duke treguar “treqind vitet e fundit të kërkimit dhe mirëkuptimit ekonomik”.
Shtëpia e Bardhë i tërhoqi kritikat.
“Çmimet e naftës kanë rënë me rreth 15 dollarë gjatë muajit të kaluar, por çmimet në pompë mezi kanë rënë. Kjo nuk është 'dinamika bazë e tregut'. Është një treg që po dështon konsumatorin amerikan”, tha sekretarja e shtypit Karine Jean-Pierre në Twitter. “Por mendoj se nuk është befasuese që ju mendoni se kompanitë e naftës dhe gazit që përdorin fuqinë e tregut për të korrur fitime rekord në kurriz të popullit amerikan është mënyra se si duhet të funksionojë ekonomia jonë”.
Çmimet e naftës në SHBA janë tërhequr gjatë muajit të kaluar pasi frika e recesionit ka dalë në plan të parë. Në pikat kryesore u tregtua për herë të fundit me rreth 108.50 dollarë për fuçi, krahasuar me mbi 118.50 dollarë një muaj më parë. Ky ndryshim prej 10 dollarësh është më i vogël se numri i Shtëpisë së Bardhë.
Megjithatë, është e vërtetë se nuk ka pasur lehtësim të madh. Çmimi mesatar i një gallon benzine të rregullt është 4,80 dollarë. Një muaj më parë, ishte 4,85 dollarë, krahasuar me 3,13 dollarë një vit më parë.
A është ky rezultat i rritjes së çmimeve? Ndoshta në raste të caktuara. Por nxitësit më të mëdhenj të çmimeve të karburantit tani janë kërkesa e ngritur dhe oferta e kufizuar, veçanërisht e gazit dhe naftës. Ky është rezultat i ndërprerjeve nga pandemia, lufta në Ukrainë dhe ardhja e sezonit veror. Mungesa e investimeve në kapacitetin përpunues po e përkeqëson gjithashtu çështjen.
Naftë 380 dollarë? JPMorgan sheh një skenar ku kjo është e mundur
Menjëherë pasi Rusia pushtoi Ukrainën, çmimet globale të naftës u rritën mbi 139 dollarë për fuçi. Ata tregtuan për herë të fundit nën 113 dollarë. Por strategët në JPMorgan Chase shohin një skenar të mundshëm në të cilin nafta e papërpunuar të arrijë çmimin prej 380 dollarësh për fuçi, duke bërë që fitimet e fundit të duken të vogla.
Javën e kaluar, liderët e G7 ranë dakord të përpilojnë një plan për të kufizuar çmimin e naftës ruse. Kjo do të lejonte që fuçitë me zbritje të vendit të vazhdojnë të dalin në treg, por të reduktojnë të ardhurat e Moskës.
Detajet janë ende duke u zbardhur. Por në teori, për të marrë sigurim nga kompanitë perëndimore për ngarkesat e tyre, klientët si Kina dhe India do të pranonin të paguanin vetëm 50 deri në 60 dollarë për fuçi.
Kjo do të frenonte të ardhurat për Kremlinin, i cili ka vlerësuar se çmimi i fuçive të eksportit të tij do të arrijë në 80 dollarë deri në fund të vitit 2022.
Por ekipi i JPMorgan, duke përfshirë strategun Natasha Kaneva, paralajmëron se Rusia mund të hakmerret duke frenuar qëllimisht prodhimin e naftës siç është bërë me gazin natyror. Kjo do të dërgonte çmimet në çati. Nëse ul prodhimin me 3 milionë fuçi në ditë, banka parashikon se çmimet mund të rriten në 190 dollarë për fuçi. Në një “skenar të rastit më të keq” të një uljeje prej 5 milionë fuçi në ditë, çmimet mund të arrijnë në 380 dollarë.
“Nëse situata gjeopolitike e kërkon, tani duket më e mundshme që shkurtimet e eksporteve të mund të përdoren si mjet politik, sipas këndvështrimit tonë,” shkruan Kaneva.
*By Julia Horowitz, "CNN Business" (Translated and adapted by Tiranapost)