Qyteti

Veliaj presents the Bus Rapid Transit bus line

Veliaj presents the Bus Rapid Transit bus line

The Mayor of Tirana, Erion Veliaj, presented today in front of a panel with representatives of city and intercity transport companies, German transport experts, representatives of GIZ, as well as European mobility experts, the innovations of Public Transport "Bus Rapid Transit" which are expected to start operation soon in the capital.

Veliaj said that public transport is an issue that deserves a serious and fact-based discussion. "Urban transport has been in the attention of all public debates, both because of populism, and because of the fact that the campaign is approaching, - I'm waiting when the free planes and trains will start. I don't know if they are talking to Elon Musk about SPACE X giving free trips to all voters in Albania. We all understand that only such proposals can be expected from the blue horse. When you then remember the horse that comes to Tirana, you remember that we have heard these tales before - but this is the moment to have a serious conversation. We can have different opinions but we cannot have different facts. So it is very important to read the facts and then everyone has their own opinions on these facts," he said.

Veliaj spoke through figures about how public transport has improved in Tirana in recent years. "We have doubled the dedicated network of bus lanes, from a network of 5 kilometers, today it is a network of 10 kilometers. We have added 3 new bus lines that did not exist before. We have increased from 169 km, which was the entire transport network, to 375 km. We have doubled the network and the existing lines have been extended, so for the same price today you can double the routes. We have increased the number of suburban lines to 17, from 8 lines that were in 2015. Today we have forgotten, but many of the former municipalities could not come to Tirana. The discussions about whether the bus is coming from Farka, from Baldushku, from Krraba, from Peza, from Vaqarri seem like a fairy tale from the past, but they are a reality. I'm not saying we're perfect,

Veliaj said that bus stations have been added and the waiting time for citizens has decreased. "We had 337 stations in 2015, today we went to 469 stations. Stations have increased by 40%. Today we are in a situation where the frequency of lines from 37 minutes is on average 7 minutes. We waited over half an hour on average, today the average is 7 minutes in the city of Tirana. As we speak, around 420 buses serve the city. We found 100 or so buses, today there are 420 buses that transport 9,000 passengers per hour. If these 9,000 passengers were in cars, 9,000 per hour, imagine what would happen to the traffic," he declared.

After all this infrastructure transformation, said Veliaj, the time has come to introduce fast bus lines.

“Çfarë do të propozojmë sot? Propozimi sot është që ne të kalojmë në linjën e shpejtë të autobusëve fillimisht për 3 linja. Propozimi që na ka ardhur me mbështetjen e miqve tanë të KFË-së dhe GIZ-it gjerman dhe me mbështetjen e Qeverisë Shqiptare është që të kalojmë në një sistem ku praktikisht në mënyrë të pandërprerë korridori i autobusëve as nuk penetrohet nga makinat, apo këmbësorët, por të jetë në një mënyrë të drejtë sidomos në ato rrugë, ose ato linjat që tashmë i kemi përcaktuar që janë: Tirana e Re, Unaza dhe Kombinati që do të kalojnë në këtë sistem të transportit të dedikuar me korsi të pandërprerë siç kemi bërë në disa raste me biçikletat” u shpreh ai.

Kjo, tha Veliaj, do inkurajonte të gjithë për të përdorur një transport publik sa më cilëso: “Jo kali blu dhe bileta falas, por brenda një arsyeje të pranueshme nga rregullat e tregut në një sistem kapitalist ku jetojmë. E provuam dhe atë sistemin për 40 e ca vjet ku ka qenë çdo gjë falas dhe pastaj kolapsuam se e kuptuam që ishte diçka komplet e paqëndrueshme si situatë”.

Kreu i Bashkisë solli me shembuj suksesi si do aplikohet në kryeqytetin shqiptar ky model i ri i aspiruar nga shumë kryeqytete botërore: “Sot, ky sistem që quhet BRT pas Rapid Transit, po konsiderohet dhe është implementuar nga Amsterdami në Chicago, nga Otavao në Mexico City nga Bogata në Guang Zho, nga Taipei në Tokio, pra është diçka që po merr një përkrahje universale në shumicën e qyteteve, si në Azi ashtu dhe në Amerikë, si në Europë ashtu dhe në disa nga qytetet më të mëdha të veriut të Afrikës, sepse qartazi është diçka më ekonomike, më e përballueshme dhe më realiste për tu implementuar në qytetin tonë”.

Linjat e shpejta të autobusëve do të sjellin një sërë përfitimesh të tjera vec shpejtësisë. “Propozimi na sjell një reduktim të trafikut, na sjell më pak ndotje, sepse autobusët nuk ndalojmë me ecejake por kanë një rrugë ekspres, na sjell më shumë barazi në lëvizje. Kështu që si përkthehet ky propozim në një investim konkret? Ne do të ndërtojmë 55 kilometra të korsive, pra nga 10 kilometra që kemi sot, do kalojmë në 55 kilometra të korsive të dedikuara të BRT, pra të lëvizjes së shpejtë tranzit deri në fund të 2023-it do të kemi 10 kilometrat e parë dhe deri në fund të këtij plani 5-vjeçar do ta kemi të plotë rrjetin e 55 kilometrave. Duam që të investojmë mbi 50 milion euro në lëvizjen e shpejtë të transportit publik, në këto 3 linja, pra në këto korsi të dedikuara”.

Plani është që autobusët e shpejtë të jenë elektrikë tha kreu i Bashkisë. “Në të 3 këto korridore duam që të dyfishojmë lëvizjen e shpejtësisë, nga 9-9.5 kilometra që është një shpejtësi modeste sot, në 20 kilometra në orë. Shtimi i shpejtësisë do të çojë në ngushtimin e kohës, nëse le të themi një cikël i plotë i Unazës bëhet për 54 minuta, Unaza do të shkojë në 24 minuta. Kjo do të thotë që duke qenë se është rritur shpejtësia është ulur minutazhi i bërjes së ciklit të plotë, na jep mundësinë që kapacitetin e transportit ta çojmë nga këta 9 mijë pasagjerë në orë që kemi sot, në 23 mijë udhëtarë në orë me sistemin e ri që ne po propozojmë. Ndërkohë që kemi planifikuar edhe vendndodhejn e automatizuar të mjeteve që ne të kemi një siguri dhe që te kemi një mundësi për të parë ku është ekzaktësisht secili autobus për të sinjalizuar në mënyrë digjitale stacionin që edhe qytetari ta shohë në mënyrë digjitale për sa kohë vjen mjeti,” shpjegoi në fund ai.