Shënime në Blog

Our society does not work if it supports only a few groups and individuals

Our society does not work if it supports only a few groups and individuals

"Liberalism is the only political doctrine that succeeds in the long run: born after religious wars, back at the end of the World Wars, it is based on the idea of ​​diversity within society and the need to find ways to dialogue and coexist. But today it is in danger. "Throughout the decades of peace he has guaranteed us, both on the right and on the left, there are those who have cynically appropriated their values, taking them to extremes."

Stanford political scientist Francis Fukuyama is the author of the acclaimed book The End of History and the Last Man, an essay written in 1992 after the break-up of the Soviet Union that argued for democratic liberalism - which in the American sense is a graft between doctrine. classical and democracy - there were no more opponents. Thirty years later he admits: "Things are more complicated." With his new book, "Liberalism and its Opponents", he seeks to show that doctrine still remains the essence of democracy and should therefore be defended at the political and cultural level.

You say that classical liberalism has been pretty much distorted in recent decades.
On the right, supporters of neoliberal economics have turned the free market into dogma, distorting the economy to the point where it becomes unstable as individualism has turned against all self-limiting rules, even when imposed for the common good. From the left, convinced that liberalism is an elite system that oppresses certain groups based on ethnicity, gender, sexual orientation, has reached identity claims that are transforming the need for respect within political correctness into intolerance.

How can we get rid of extremes without violating the rights of individuals or groups suffering from injustices?
To guarantee justice and democracy we need vigilance, debate, an approach that constantly revitalizes values ​​by correcting debauchery. Only good politics can defeat extremism. Society is too heterogeneous to claim that it functions by supporting only the interests of certain individuals or certain groups. To survive it must be open and welcome the diversity that exists within it.

You yourself have said: "Liberalism is in danger today."
The basic principles, ie tolerance for change, respect for the rights of the individual, the rule of law, are under threat. This is confirmed by a Freedom House report, according to which from the late 1970s to 2008 the number of democracies in the world exceeded 35 to over 100. Today this number is declining, if not nominally, clearly according to the quality of system. Enough to think about the recent blows suffered by two of the world's largest democracies, the United States and India. And for the arrogance of two autocracies like China and Russia.

Që në vitin 2019, kur fliste për “Financial Times”, presidenti rus Vladimir Putin sulmoi ashpër liberalizmin duke e përkufizuar si të “vjetëruar”.
Putini është prej kohësh motor i një fushate anti-liberale në rang global, i ndihmuar nga liderë populistë si Viktor Orban në Hungari apo Donald Trump në Amerikë. Bëhet fjalë për figura që edhe pse janë zgjedhur në mënyrë demokratike, minuan vetë sistemin që i solli në pushtet. Sigurisht që me pushtimin e Ukrainës, Putini bëri një saktësim moral: tregoi se cila është alternativa që qëndron përballë liberalizmit dhe se sa brutale është kjo alternativë. Është diçka e tmerrshme, por mbetet një leksion për shumicën prej nesh.

Ju shkruani: “Demokracia nuk mbijeton nëse qytetarët nuk besojnë se janë pjesë e një sistemi politik.” A do të na rikthejë kriza ukrainase ndjesinë e institucioneve si Bashkimi Europian, që deri pak kohë më parë sulmohej fort nga sovranistët?
Periudha e gjatë e paqes dhe prosperitetit pas rënies së Bashkimit Sovjetik nxiti shumë njerëz që ta marrin si të mirëqenë liberalizmin demokratik. Putini pushtoi fqinjin e tij pikërisht sepse ishte i bindur se Perëndimi ishte tepër i copëtuar dhe nuk besonte më në asgjë. Por u gabua. Institucionet europiane janë përgjithësisht të shëndetshme. Natyrisht më shumë se institucionet amerikane.

Kjo është shumë e rëndë për Shtetet e Bashkuara…
Demokracia amerikane ndodhet nën trysni. Liberalët sipas përkufizimit tim, pra politikanët si Joe Biden, besojnë te ligji dhe te një sistem gjyqësor të pavarur, jo partizan. Pikërisht këtë sulmoi Donald Trump që prej zgjedhjes së tij, duke arritur deri në zhbalancimin e Gjykatës së Lartë. Por tani për tani na shpëton “check and balance”, mekanizmi që ruan ekulibrat e pushteteve. Ama duhet thënë që ky mekanizëm ka funksionuar sepse brenda sistemit qëndronin liberal-demokratët e vërtetë. Fatkeqësisht po shtohen ata që dëshirojnë të sillen si Putini.

Nëse “Historia nuk ka mbaruar”, në ç’pikë gjendemi?
“Historia universale” tenton drejt progresit. Por ajo e kombeve nuk është lineare dhe as nuk shkon vetëm në një drejtim. Thënë kjo, ndodhemi në një moment regresi. Megjithatë, nëse shikojmë planin afatgjatë, zbulojmë se sistemet joliberale janë të destinuara të dështojnë.

Ju nuk jeni i vetmi mendimtar që reflektoni mbi liberalizmin klasik. Yascha Mounk sapo ka shkruar një libër, Michael Walzer po e shkruan. Gjithë kjo nevojë për ta zbuluar liberalizmin klasik, a mos është në të vërtetë pranimi i krizës ku ndodhet?
Do të vdesë vetëm nëse njerëzit do të rreshtin së besuari. Dhe njerëzit nuk do të besojnë më nëse nuk njihen me rëndësinë thelbësore që ka liberalizmi. Kjo më ka shtyrë ta shkruaj këtë libër dhe ndoshta e njëjta arsye vlen edhe për të tjerët. Deri tani kemi jetuar në një shoqëri demokratike pa vënë në dyshim themelet dhe alternativat e saj. Njerëzve duhet t'u kujtohet se liberalizmi ekziston falë arsyeve të mira dhe ia vlen të mbrohet. Nuk qëndron i vetëm në këmbë, kërkon angazhimin e të gjithëve.

* Francis Fukuyama is an American political scientist and writer best known for his book The End of History and the Last Man. The interview was translated into Albanian by Erjon Uka.