Lajme nga Bota

Bakteri Yersinia pestis që shkakton murtajën datohet të jetë shfaqur rreth mijëra vjet para 3 pandemive

Bakteri Yersinia pestis që shkakton murtajën datohet të jetë

Shkencëtarët kanë gjetur prova që sugjerojnë se pandemitëe murtajës, si Vdekja e Zezë, nuk u shkaktuan nga baktere të evoluara rishtazi, por nga ato që mund të ishin shfaqur shumë shekuj para shpërthimit të tyre.

Bakteri Yersinia pestis që shkakton murtajën datohet të jetë shfaqur për herë të parë te njerëzit rreth 5000 vjet më parë dhe nëpërmjet kafshëve dhe rrugëve tregtare, Y. pestis u përhap globalisht me kalimin e kohës, sipas një studimi të botuar të enjten në revistën Communications Biology.

Ajo shkaktoi pandeminë e parë të murtajës në shekujt e gjashtë deri në tetë dhe të dytën në shekujt 14-19. Bakteri gjithashtu shkaktoi pandeminë e tretë të murtajës midis shekujve 19 dhe 20.

Duke grumbulluar 601 sekuenca të gjenomit Y. pestis, duke përfshirë shtame moderne dhe të lashta, studiuesit nga Kanadaja dhe Australia ishin në gjendje të llogaritnin kohën kur shtamet bakteriale mund të shfaqeshin si kërcënim. Ata ndanë shtamet e ndryshme të bakterit të murtajës dhe analizuan çdo popullatë individualisht.

Lloji përgjegjës për Vdekjen e Zezë, për të cilin studimi thotë se mendohet të ketë filluar në vitin 1346, u vlerësua se kishte evoluuar nga një lloj virusi midis viteve 1214 dhe 1315.

Lloji i Y. pestis i lidhur me pandeminë e parë të murtajës u shfaq për herë të parë gjatë Murtajës së Justinianit , e cila filloi në vitin 541. Megjithatë, studiuesit vlerësuan se lloji ishte tashmë i pranishëm midis 272 dhe 465 - deri në pothuajse 270 vjet përpara shpërthimit.

"Ajo tregon se çdo pandemi e madhe e murtajës ka të ngjarë të jetë shfaqur shumë dekada deri në shekuj më herët se sa sugjerojnë të dhënat historike," tha për CNN, bashkëautori i studimit dhe gjenetisti evolucionar Hendrik Poinar.

Tiranapost.al