Lajme nga Bota

Çfarë na shtyn të dhurojmë? Studimet kanë disa përgjigje

Çfarë na shtyn të dhurojmë? Studimet kanë disa

Keni menduar ndonjëherë pse disa bamirësi mund t'ju bëjnë të hapni portofolin tuaj ndërsa disa të tjera jo? Shkenca ka disa përgjigje.

Ka një arsye që pushimet quhen ndryshe “Sezoni i të Dhënit”. Në fakt, studimet tregojnë se gati një e treta e të gjitha donacioneve bëhen në dhjetor.

Me mijëra bamirësi dhe shkaqe që garojnë për zemërgjerësinë tuaj, nuk është për t'u habitur që kërkimi i parave ka evoluar në një formë arti aq shumë, saqë nganjëherë vendimi ynë për të dhënë nuk ka lidhje me vetë organizatën, por përkundrazi nga ç’paraqitet mesazhi i tyre.

Më poshtë janë pesë taktika të papritura dhe të mbështetura në studime që mund t'ju shtyjnë të dhuroni.

1.Edhe pse njerëzit e dinë se duhet të dhurojnë për qëllime më të varfra, studiuesit në Universitetin e Uashingtonit në St. Louis zbuluan se shumë dhurues vendosin se kujt t'i japin bazuar në paraqitjet e tyre. Në një seri studimesh, mijëra pjesëmarrësve u treguan fotot e marrësve të vërtetë të bamirësisë dhe u kërkuan të zgjedhin se kujt do të donin të dhuronin.

Rezultatet treguan se njerëzit e bukur kishin më shumë gjasa që të merrnin dhurata bamirëse

2. Ju keni dëgjuar me siguri për "efektin e kalimtarit" që është ideja që njerëzit kanë më pak të ngjarë të ndihmojnë dikë nëse ka njerëz të tjerë të pranishëm. Shembulli më i famshëm i këtij fenomeni është vrasja e Kitty Genovese, e cila në 1964, u sulmua dhe u godit me thikë nga një burrë jashtë ndërtesës së saj të banesës në Neë York City. Asnjë nga disa dhjetëra fqinjët që dëgjuan britmat e saj dhe lutjet për ndihmë nuk thirri policinë, duke supozuar se një tjetër do ta bënte.

Një studim i vitit 2013 në Universitetin e Misurit-Kolumbisë konfirmon se efekti i kalimtarit vlen edhe për dhënien. Për studimin, pjesëmarrësit u ndanë në beqarë, grupe të vogla që nuk ishin në gjendje të komunikonin me njëri-tjetrin dhe grupe të vogla që mund të komunikonin lirisht me njëri-tjetrin dhe u dhanë para që ata ose mund t'i mbanin ose t'i dhuronin. Beqarët dhuruan gati dy herë më shumë para se grupet e tjera. Pasja e aftësisë për të komunikuar me njëri-tjetrin ndikoi shumë në "ndryshueshmërinë dhe sasinë e parave të dhëna", sipas Karthik Panchanathan, një nga studiuesit.

3. Imagjinoni sikur dy organizata bamirësie po ju kërkojnë 5 dollarë. Njëri thotë, "është vetëm 5 dollarë, kostoja e një akulloreje të Ben dhe Jerry", ndërsa tjetri thotë: "ëtshtë vetëm 5 dollarë, kostoja e një paste dhëmbësh". Për cilën bamirësi keni më shumë gjasa të jepni? Nëse keni thënë të parën, atëherë nuk jeni vetëm. Një studim i vitit 2015 në Shoqatën Amerikane të Marketingut zhvilloi këtë provë në emër të Unicef ??dhe zbuloi se njerëzit kishin më shumë të ngjarë të jepnin kur krahasonin dhurimin e tyre me blerjen e diçkaje që sjell kënaqësi kundrejt një sendi praktik (p.sh., pastë dhëmbësh) . Autorët zbuluan se zgjedhja e akullores i bënte njerëzit të ndiheshin egoistë.

 

*Artikulli i marrë nga Psychology Today. Përkthyer dhe përshtatur për Tiranapost.al.