Dior akuzohet se ka përvetësuar kulturalisht fundin shekullor kinez
Një fund prej 3800 dollarësh i frymëzuar nga një veshje tradicionale shekullore kineze ka ngjallur mjaft polemika dhe akuza ndaj gjigandit të modës, Dior.
Bëhet fjalë për fundin klasik të një veshjeje historike kineze të njohur si “mamianqun” ose “fundi i fytyrës së kalit”, i cili është përshkruar nga shtëpia franceze e modës si një siluetë dalluese e Dior.
Polemika filloi në fillim të këtij muaji, me përdoruesit kinezë dhe mediat shtetërore që akuzuan markën për dështimin për të pranuar frymëzimin e supozuar pas dizajnit të saj.
Një editorial në People's Daily pretendonte se Dior kishte keqinterpretuar paturpësisht fundin si një krijim origjinal, duke e përshkruar zemërimin e mediave sociale si plotësisht të kuptueshëm.
Më pas, indinjata shpërtheu në rrugët e Parisit të shtunën e kaluar, kur një grup i vogël demonstruesish u mblodhën jashtë një prej butikëve të markës në Avenue des Champs-Élysées.
Protestuesit mbanin pankarta me mesazhe si: “Dior, ndalo përvetësimin kulturor” dhe “kjo është një veshje tradicionale kineze”.
Sipas tabloidit nacionalist Global Times, protesta u organizua nga studentë kinezë me bazë në Paris, të cilëve iu bashkuan demonstrues nga qytete të tjera franceze, si dhe disa nga Spanja dhe Italia. Disa nga pjesëmarrësit dukej se kishin veshur një formë veshje historike kineze të njohur si “Hanfu”.
Fundet e fytyrës së kalit datojnë që nga dinastia Song, e cila filloi më shumë se 1000 vjet më parë, megjithëse ato u përhapën gjatë dinastive të mëvonshme Ming dhe Qing. Dizajni përmban anët e palosura dhe hapjet në pjesën e përparme dhe të pasme, duke i bërë veshjet të përshtatshme për kalërim.
Fundet shpesh vishen nga anëtarët e nënkulturës Hanfu në rritje të Kinës, së bashku me veshjet e tjera që ngjajnë me veshjet e veshura tradicionalisht nga kinezët Han me shumicë etnike përpara dinastisë Qing.
Fundi i Dior është pjesë e koleksionit të tij të vjeshtës 2022, të cilin marka e njohur e ka përshkruar si një “eksplorim magjepsës i së kaluarës, së tashmes dhe së ardhmes. Artikulli nuk është më i disponueshëm për blerje në faqen e internetit të shtëpisë së modës.
Sipas Global Times, e cila foli me disa prej protestuesve, demonstratat e ardhshme janë duke u planifikuar aktualisht nga studentët kinezë jashtë shtetit në Londër dhe New York City.
Nuk është hera e parë në vitet e fundit që Dior ka ngjallur zemërim në Kinë. Në vitin 2019, kompania kërkoi falje për një hartë të vendit, e përdorur gjatë një prezantimi në një universitet kinez, që nuk përfshinte Tajvanin (Pekini e sheh ishullin si një provincë të shkëputur). Një deklaratë, e postuar në llogarinë e shtëpisë së modës në Weibo në atë kohë, fajësoi një punonjës për mbikëqyrjen ndërsa shprehu mbështetje për “sovranitetin dhe integritetin territorial” të Kinës.
Më pas, vitin e kaluar, përdoruesit e mediave sociale kritikuan një imazh të fushatës së fotografit të famshëm të modës Chen Man, duke thënë se zgjedhja e një modeli me sy të vegjël përjetësoi stereotipet negative perëndimore për popullin kinez. Duke vënë në dukje shprehjen e keqe në sytë e saj dhe fytyrën e zymtë. Një artikull në gazetën Pekin Daily në atë kohë pyeti: A është kjo gruaja aziatike në sytë e Dior?
Dior e tërhoqi foton nga një ekspozitë në Shangai dhe postoi një mesazh në rrjetet sociale duke shprehur respekt për ndjenjat e popullit kinez.