Pse Facebook nuk po mbështet më shpërndarjen e lajmeve në Platformë?
Analizë nga Dave Lee, Bloomberg
Disa vite më parë, unë u ftova në një takim të veçantë që përfshinte Facebook. Ishte në ditët e hershme të përpjekjes së kompanisë për të shfaqur përmbajtje lajmesh me cilësi të lartë.
Qëllimi i takimit ishte të na bindte të postonim më shumë përmbajtje direkt në platformë dhe jo vetëm në faqet e internetit të organizatave tona përkatëse. Facebook kishte krijuar disa mjete për ta bërë këtë dhe premtoi se algoritmi i tij do të na jepte një audiencë të vlefshme.
Disa vite më vonë, Facebook vendosi të paguajë edhe rrogat tona. Kompania shpërndau para nga organizatat e lajmeve në mënyrë që ata të punësonin punonjës dhe të krijonin video me porosi për t'u futur në Facebook. Por as kjo nuk funksionoi - përmbajtja, në përgjithësi, nuk ishte aq bindëse (më lejohet ta them këtë sepse isha i përfshirë në krijimin e një pjese të saj). Një nismë tjetër, një format për të ndihmuar artikujt e lajmeve të ngarkohen më shpejt në Facebook, u braktis gjithashtu përfundimisht.
Ky ishte kulmi i përpjekjeve të Facebook për të tërhequr biznesin e lajmeve. Sot, ajo dëshiron pak të bëjë me të. Siç vërehet nga Axios, faqet e lajmeve në Facebook nuk po marrin më mbështetje algoritmike. Meta ka ndërprerë skedën speciale në Facebook për përmbajtjen e lajmeve në SHBA, MB dhe më shumë, dhe kompania tha hapur se nuk do t'i jepte përparësi lajmeve në Threads.
Në Kanada, gjërat janë edhe më ekstreme: Në gusht, Meta filloi të bllokonte lidhjet me përmbajtjen e lajmeve në shenjë proteste kundër një ligji absurd që kërkon që kompania të paguajë tarifa për dërgimin e audiencës në faqet e internetit të lajmeve. Meta paralajmëroi se do të ndërmarrë hapa të ngjashëm në Kaliforni nëse legjislacioni i ngjashëm hyn në fuqi.Meta u tërhoq nga kërcënimet për të bllokuar lajmet në Australi, në vend të kësaj, ajo bëri marrëveshje direkt me botuesit, duke shmangur shtrëngimin e qeverisë. Ligji kanadez nuk ofron një rrugë të mesme; Ka të ngjarë që as Kalifornia të mos e bëjë këtë.
Marrëdhënia e Kompansë me biznesin e lajmeve është përkeqësuar gjatë viteve të fundit.
Kështu që tani Meta ka vendosur se është mjaftuar. Nuk është se lajmet nuk lejohen – përjashtuar Kanadanë – por që Meta nuk mendon se është në interesin e saj të mbështesë organizatat e lajmeve siç e bënte dikur. Shpenzimi i parave për edukimin e lajmeve nuk është para e shpenzuar mirë. Kompania mendon se nuk ka asnjë detyrim për të mbështetur modelet e biznesit të një industrie në vështirësi.
Sipas të dhënave nga Similarweb, trafiku nga Facebook në faqet si Sun, Business Insider dhe Guardian ka rënë me rreth 80% nga viti në vit – një rënie shkatërruese. Tashmë, botuesit në Kanada po kuptojnë atë që ishte qartësisht e dukshme – organet e lajmeve kanë nevojë për trafikun në Facebook shumë më tepër sesa Facebook-u për përmbajtjen e lajmeve.
Është e padiskutueshme që Facebook dhe Instagram janë dy platforma jetike kur bëhet fjalë për njerëzit e zakonshëm që zbulojnë gjëra të rëndësishme që ndodhin në botën përreth tyre. Kur njerëzit thonë se lajmet e rëndësishme do t'i gjejnë gjithmonë, ka të ngjarë që mediat sociale ta bëjnë këtë punë. Në këtë, Meta mund të jetë më shumë aleat se armik.