Stil jete

Ç'është kultura e urgjencës dhe pse është e dëmshme

Ç'është kultura e urgjencës dhe pse është e

Nëse gjithmonë i përgjigjeni menjëherë mesazheve, mund të jetë koha për një ndryshim në mentalitet.

Në një botë gjithnjë e më të shpejtë dhe të ndërlidhur që shpërblen menjëhershmërinë, kultura e urgjencës mjegullon kufirin midis asaj që është vërtet e rëndësishme dhe asaj që nuk është.

Në punë, kjo mund të përfshijë trajtimin e kërkesave të shpeshta të minutës së fundit, afatet apo ngarkesën joreale të punës dhe pritshmërinë për të punuar edhe pas orarit të punës.

Në jetën personale, manifestimet e kulturës së urgjencës përfshijnë zgjatjen e tepërt në marrëdhënie, kontrollimin e shpeshtë të përditësimeve të mediave sociale nga frika se mos nuk i përgjigjemi një mesazhi apo telefonate në kohë.

Nxitimi i vazhdueshëm dhe pritshmëria e pashprehur për të qenë gjithmonë online profesionalisht dhe personalisht mund të krijojnë një gjendje vigjilence të shtuar. Kjo hipervigjilencë rrit ndjeshëm stresin dhe ankthin, thotë Joel Frank, një psikolog klinik me bazë në Los Anxhelos dhe pronar i Shërbimeve Psikologjike Duality.

Sipas raportit të Stresit në Amerikë të Shoqatës Amerikane të Psikologjisë 2023, gati një e katërta e të rriturve raportojnë se ndjejnë nivele të larta stresi pas pandemisë, duke shënuar një rritje prej 19 përqind që nga viti 2019. Të rinjtë janë goditur më keq, me pothuajse gjysmën e Gen Z dhe më shumë se një e treta e millennials që raportojnë se ndihen të shqetësuar ose të stresuar shumicën e kohës.

Të qenit pjesë e kulturës së urgjencës shpesh kërkon shumë detyra. Megjithatë, hulumtimet tregojnë se trurit të njeriut i mungon arkitektura neurokognitive për të kryer dy ose më shumë detyra njëkohësisht. Pra, sa herë që bëjmë shumë detyra, në fakt ngadalësohet trurin dhe mund të ulë produktivitetin deri në 40 për qind.

Përveç kësaj, "tërheqja ndaj shpërqendrimit që nxit shumicën e detyrave të shumta mund të jetë e vështirë të mbyllet", thotë Friederike Fabritius, neuroshkencëtare dhe autore e The Brain-Friendly Workplace. "Si rezultat, mund ta keni të vështirë të përqendroheni edhe kur nuk jeni duke kryer shumë detyra."

Për ata që janë kapur në vorbullën e kulturës së urgjencës, nevoja e pamëshirshme për të nxituar mund të shkaktojë hipervigjilencë, duke ndezur instinktet tona të lindura "luftoni ose fluturoni pra ikni".

Ai gjithashtu pengon të menduarit reflektues. Kur truri është i mbingarkuar nga nevoja e vazhdueshme për të përpunuar informacionin dhe për të marrë vendime shpejt, ai shpesh i drejtohet të menduarit të cekët. Kjo komprometon aftësinë tuaj për t'u angazhuar në punë të thella, e cila kërkon periudha të gjata përqendrimi pa shpërqendrim, thotë Frank.

Me kalimin e kohës, kultura e urgjencës mund të jetë gjithashtu e dëmshme për shëndetin fizik. Një ndjenjë e rreme e urgjencës e mashtron trupin që të reagojë sikur të jetë në një situatë kërcënuese, duke aktivizuar përgjigjen "fight or flight", "lufto ose ik". Frymëmarrja juaj bëhet më e shpejtë, presioni i gjakut dhe rrahjet e zemrës rriten dhe ju humbni aftësinë për të rregulluar emocionet, thotë David Rabin, një neuroshkencëtar dhe CEO i kompanisë së teknologjisë shëndetësore me qendër në San Francisko, Apollo Neuro.

Sipas Rabin, një reagim tepër aktiv lufto-ose-ik, kontribuon në hipertension, privim gjumi, kolesterol të lartë dhe çrregullime inflamatore.

Kundërveprimi i kulturës së urgjencës

Për të shmangur kurthin e urgjencës, Frank rekomandon të ndaloni për disa momente përpara se të hidheni në veprim sa herë që shfaqet diçka. "Kjo ju lejon të tërhiqeni dhe të vlerësoni nëse kjo kërkesë për vëmendjen tuaj përputhet me prioritetet tuaja," thotë ai.

Vendosja e pritshmërive të qarta në marrëdhëniet personale dhe profesionale mund të ndihmojë gjithashtu në planifikimin, prioritizimin dhe zgjidhjen e problemeve pa nxitur urgjencë të rreme, thotë Peter Economou, drejtor i programit të shëndetit të sjelljes dhe psikologjisë sportive në Universitetin Rutgers.

Gjëja më e mirë që mund të bëni për të përballuar kulturën e urgjencës është të përfshiheni rregullisht në aktivitete që ju kujtojnë se nuk do nxitim gjithçka", thotë Rabin.

Ai rekomandon "katër praktikat e kontrollit" për t'u qetësuar sa herë që ndiheni të nxituar, të mbingarkuar: frymëmarrja e qëllimshme, dëgjimi, lëvizja dhe prekja.

Vendosja e kufijve të qartë, duke përfshirë ato dixhitale, është gjithashtu thelbësore për të shmangur urgjencën e rreme që rezulton nga pritshmëritë e paarsyeshme, tejpërkushtimi dhe kryerja e shumë detyrave.

Prioritetizimi i një detyre të vetme kurdo që është e mundur është një tjetër strategji efektive për arritjen e fokusit të qartë dhe produktivitetit të përmirësuar.

Nëse e shihni të vështirë të punoni në një detyrë të vetme deri në përfundim, Fabritius sugjeron përdorimin e blloqeve kohore për t'u fokusuar ekskluzivisht në një detyrë për një periudhë të caktuar përpara se të kaloni në tjetrën. "Kënaqësia e plotësimit të çdo blloku kohor duhet t'ju japë një dozë dopamine, si dhe perspektiva për t'u përballur me detyrën tjetër të re", thotë ajo.