Stil jete

Sa toksik të bën të presësh gjithmonë që më e keqja të ndodhë

Sa toksik të bën të presësh gjithmonë që më e

Të presësh që të ndodhë më e keqja në çdo situatë të caktuar mund të dëmtojë shëndetin mendor. Si t'i ndalojmë këto spirale të të menduarit toksik?

Imagjinoni që keni aplikuar për një punë të ëndrrave dhe tani jeni përzgjedhur për raundin e dytë të intervistave. A e festoni përparimin tuaj të deritanishëm dhe filloni të përgatiteni për sfidën e re? Apo filloni menjëherë të vizualizoni një refuzim, duke vuajtur se çfarë do të bëjë për vetëvlerësimin tuaj? “Nëse e shpërfill këtë, unë jam një dështim total,” i thoni vetes.

Ose ndoshta jeni duke pritur për një përgjigje për një mesazh për një mik. Kur nuk merrni një përgjigje të menjëhershme, filloni të imagjinoni të gjitha mënyrat se si mund ta keni ofenduar personin – pa e konsideruar as mundësinë që ai të jetë i zënë vetëm me ndonjë detyrë tjetër.

Ndoshta janë ngjarje gjeopolitike që ju shqetësojnë. Ju kaloni orë të tëra, çdo natë, duke përsiatur mbi kërcënimin e luftës bërthamore, shfaqjen e një virusi tjetër vdekjeprurës ose gjasat e një recesioni ekonomik. Shkatërrimi që mund të shkaktojë për ju dhe të dashurit tuaj vazhdon të shfaqet në sytë e mendjes suaj.

Nëse ndonjë nga këto situata po te ndodhr, atëherë mund të jeni të ndjeshëm ndaj katastrofs: një zakon mendor në të cilin mbivlerësoni shanset për të ndodhur diçka e keqe dhe ekzagjeroni pasojat e mundshme negative të atij skenari.

“Është një mënyrë e të menduarit e shtrembëruar negativisht, e cila ngre intensitetin e emocioneve në nivele që janë të vështira për t'u menaxhuar dhe në disa raste ato janë dërrmuese,” shpjegon Dr Patrick Keelan, një psikolog dhe terapist i certifikuar në Alberta, Kanada.

Hulumtimet e shumta tregojnë se katastrofimi mund të përbëjë një kërcënim serioz për shëndetin mendor dhe gjithashtu mund të përforcojë ndjenjat e shqetësimit që shoqërojnë kushtet si dhimbja kronike. Katastrofimi mund të ndodhë në çdo moment të jetës sonë, por frika e vazhdueshme e Covid-19, e kombinuar me pasigurinë urgjente politike dhe ekonomike, sigurisht që mund ta përkeqësojë tendencën.

Prandaj, gjetja e mënyrave për të thyer ato cikle të të menduarit toksikë duhet të forcojë elasticitetin e kujtdo dhe mund të mos ketë kohë më të mirë për të mësuar.

I lirë nga Frojdi

Kuptimi i psikologëve për katastrofizimin si një faktor rreziku serioz për sëmundjet mendore buron nga lindja e terapisë konjitive të sjelljes.

Për gjysmën e parë të shekullit të 20-të, psikanaliza – e zhvilluar nga Sigmund Freud dhe të tjerë kishte qenë mjeti kryesor për të trajtuar sëmundjet mendore. Qëllimi ishte zbulimi i frikës dhe dëshirave të ndrydhura që shpesh rezultojnë nga ngjarjet në fëmijërinë e hershme dhe me natyrë seksuale që krijonin konflikt psikologjik.

Megjithatë, nga mesi i shekullit, psikoterapistët si Albert Ellis dhe Aaron Beck kishin filluar të kërkonin mënyra alternative për t'i udhëhequr njerëzit përmes shqetësimit të tyre. Në vend që të përpiqeshin të zbulonin konfliktin e fshehur psikologjik, ata u përqendruan në proceset e vetëdijshme të të menduarit të njerëzve, duke synuar modelet e të menduarit keqpërshtatës ose "shtrembërimet njohëse" që mund të çonin në shqetësim.

Që në fillim, katastrofimi u identifikua si një shtrembërim potencialisht i rëndësishëm njohës - me Beck që shkruante për rolin e tij të mundshëm në fobi. Dikush me frikë nga fluturimi, për shembull, mund të interpretojë një zhurmë të lehtë në kabinë si shenjë e një defekti teknik. Nëse do të ishin më pak të prirur për katastrofë, ata mund të vërenin se ekuipazhi i kabinës dukej i pa alarmuar, por një katastrofikues do të supozonte se stafi thjesht nuk po i kushtonte vëmendje - dhe ndërsa tingulli shqetësues vazhdonte, ata do të fillonin të imagjinonin mënyrat e tmerrshme se si mund të vdisnin.

Hulumtimi i vazhdueshëm tregon se të menduarit katastrofik është një kontribues serioz në shumë çrregullime të tjera të ankthit. Në punë, për shembull, një perfeksionist me prirje katastrofikuese mund të shqetësohet për gabimin më të vogël. “Ata mund të përfshihen në mendime katastrofike të tilla si ‘do të më pushojnë nga puna’ dhe ‘Nëse më pushojnë, nuk do të jem në gjendje ta përballoj atë’, shpjegon Keelan. Në një moment, frika e personit mund të arrijë në një pikë ku ata thjesht nuk janë më në gjendje të funksionojnë në rolin e tyre. Ndërkohë, për dikë me ankth shëndetësor, katastrofikimi mund ta bëjë dikë që të vetëdiagnostikojë çdo ndryshim të lehtë në trupin e tij si shenjë kanceri.

Në disa raste, njerëzit mund të fillojnë të katastrofojnë ndjesitë trupore që shoqërojnë ankthin. Për shembull, nëse janë nervozë për prezantimin, mendojnë se zemra e tyre e rrahur është një shenjë se do të kenë një atak në zemër. Rezultati është një spirale e të menduarit negativ që mund të çojë në një sulm të plotë paniku. “Keqinterpretimi katastrofik i sinjaleve trupore [ushqen] ankthin dhe frikën, gjë që e bën më të mundshme që ju ta interpretoni situatën në mënyrë katastrofike”, thotë Barnabas Ohst, një psikoterapist në Freiburg, Gjermani dhe një bashkëautor i një studimi të kohëve të fundit. meta-analizë që shqyrton rolin e të menduarit katastrofik në çrregullimin e panikut.

Gjatë viteve të fundit, hulumtimet kanë treguar se të menduarit katastrofik mund të na bëjë më të prekshëm ndaj shumë sëmundjeve të tjera mendore – duke përfshirë çrregullimin e stresit post-traumatik dhe çrregullimin obsesiv-kompulsiv, madje edhe disa lloje psikozash.

Mendimi katastrofik madje mund të përkeqësojë ndjenjat e dhimbjes fizike. Në këtë rast, mendimet mund të kenë të bëjnë me sa kohë do të zgjasë shqetësimi - "nuk do të largohet kurrë" - ose shkaku i tij. Ju mund të supozoni se një dhimbje koke e tmerrshme do të thotë se keni kancer të trurit, për shembull. Eksperimentet tregojnë se ky lloj të menduari vetëm sa përforcon sinjalizimin e dhimbjes në tru, kështu që shqetësimi është më intensiv dhe kërkon më shumë kohë për të kaluar. Siç shkruan shkencëtarët e dhimbjes Beth Darnall, në Universitetin e Stanfordit, dhe Luana Colloca, në Universitetin e Maryland-it, në një punim të fundit, kjo mendësi negative është "si të marrësh kanaçe me benzinë ??dhe ta derdhësh në zjarr".